Menu

Kasinoiden vertailun tärkeys

Internet-ajan kansalaisina suuntaamme erilaisille vertailuja tekeville sivustoille ennen kuin teemme ostopäätöksen esimerkiksi uuteen kotiin, autoon tai jo vain kahvinkeittimeen liittyen. Ei ole siis mikään yllätys, että tämä luottamus vertailusivustoja kohtaan kuitenkin ulottuu myös nettipelien maailmaan saakka. Miksi kuluttaja siis vertailisi nettikasinoita itse, kun on ihmisiä, jotka tekevät tätä elannokseen?

Rahapeleistä on tullut viimeisten vuosikymmenien aikana miljardien arvoinen bisnes niin pelintarjoajille itselleen kuin myös niistä syntyneille sivutuotteille – kuten vertailusivustoille. Valitettavasti raha voi sokaista parhaimmatkin vertailuja tekevät sivut, ja siksi myös niitä kannattaa verrata muihin kasinoiden arvosteluja tuottaviin palveluihin. Koskaan ei voi olla täysin varma siitä, mikä sivuston laatimista positiivisista arvosteluista on hyvänsävyinen kasinolta saadun sponsoroinnin johdosta.

Käy siis järkeen, että vastuullinen kuluttaja tutustuisi sivustoihin myös itse ennen ostopäätöksen tekoa. Mutta mistä hyvälaatuisen ja talletuksen arvoisen kasinon voi tunnistaa?

Hyvälaatuisen kasinon ominaisuudet

– Lisenssi: linsenssimerkki ja -numero näkyvät kotisivuilla. Ideaalissa tilanteessa näitä klikkaamalla vierailija ohjataan sivulle, jossa selitetään lisenssiin liittyvät tarkemmat tiedot. Esimerkiksi lisenssin maalla on suuri merkitys voittojen verotuksen kannalta; ovathan EU- ja ETA-maihin rekisteröidyiltä kasinoilta saadut tuotot verovapaita.

– Maksutavat: sivustolta voi löytää helposti eri vaihtoehdot tilisiirtojen tekoon. Mitä enemmän maksutapoja, sen parempi – etenkin, jos niihin lukeutuvat eri mobiililompakot ja kryptovaluutat.

– Käyttöehdot: palvelu varmistaa, että sen käyttäjä tietää, mihin on sitoutumassa. Positiivista on etenkin, jos käyttöehdot eivät ole vain jonnekin sivustolle haudattuina, vaan ponnahtavat käyttäjän nähtäville rekisteröitymisvaiheessa. Niiden tulisi olla myös selkeällä kielellä kirjoitetut ja itse vaatimuksiltaan kohtuulliset.

– Asiakaspalvelu: kasinon tulee omata avoin ja ystävällinen asiakastuki mahdollisten epäselvyyksien ja parannusehdotuksien varalle. Lisäpisteitä saa ympäri vuorokauden toimivasta tuesta esimerkiksi live-chatin välityksellä, mutta tämä on usein saatavilla vain suurimmilla kasinosivuilla.

– Valikoima: kasinoille suunnatessa kuluttaja odottaa pääsevänsä viihtymään nettipelien parissa. Siispä näiden pelien laatu ja määrä ovat erittäin tärkeä osa päätöksen tekemistä. Nettikasinoita, kuten pelaajiakin, on monenlaisia, ja onkin vain löydettävä omiin mieltymyksiin sopivin palveluntarjoaja.

– Tervetuliaistarjoukset: omasta laadustaan varma kasino on usein valmis tuomaan asiakkaita sivuilleen myös, vaikka he eivät toisikaan yritykselle tuottoja välittömästi. Uusille käyttäjille voidaan tarjota ensimmäisen talletuksen tai vain rekisteröitymisen yhteydessä ennalta määrätty summa ilmaista pelirahaa. Luotettavan kasinon merkki ovat runsaat bonukset, sillä tämä viestii siitä, että sivusto on varma kyvystään pitää uudet asiakkaat sivuillaan.

– Tarjouskohtaiset rajoitteet: läheskään kaikki uudet käyttäjät eivät lue sivuston käyttöehtoja läpikotaisin. Rehti palvelu varmistaa, että myös nämä ihmiset tietävät houkutuksina toimivien eri bonusten hyödyntämistä säännöstelevät ehdot. Näin asiakas ei koe oloaan petetyksi ja sivusto säilyttää hänen kanssaan rakentamansa luottamussuhteen, jonka tuleekin olla rehdin kasinon prioriteetti.